Parkeren site verplaatst
-
*Een blogbericht voor de oudgedienden die ons allang volgen. Binnenkort
wordt onze oude site over parkeren (sms-parking nl) echt helemaal offline
gehaald.*...
vrijdag 21 augustus 2009
Nederlandstalige uitleg Company brand
Wat betekent "brand" in het Nederlands?
Het Engelse woord brand betekent vrij vertaald naar het Nederlands MERK. Indien wij het hier hebben over een Service brand bedoelen wij een merk van een dienst. Aangezien de Brands Scheme © in het Engels is ontwikkeld gebruiken wij hier de Engelse benaming voor.
Deze tekst is het vervolg op een eerder geschreven blog. Voor uitleg over dit concept word u aangeraden dit eerst door te lezen. U kunt deze vinden door hier te klikken, of voor een uitleg in het Engels: www.companybrand.eu/general.html
Uitleg Company brand
Eerst zullen we aandacht moeten besteden aan een specifiek en uniek aspect van een Company brand. Dit unieke aspect is dat een
zelfstandige organisatie als Company brand kan opereren en ook leiding kan geven aan een andere Company brand. Een Company brand kan uitsluitend geleid worden door een Company brand. Een ander, minder belangrijk, aspect is dat een Company brand vaak enkel kantoorfuncties uitoefend.
De organisatie die een Company brand voert heeft "holding" of "B.V." als rechtsvorm. Het zijn vaak de B.V.'s die onder de Company
brand zijn geplaatst die producten of diensten aanbieden en gebruik maken van een eigen brand.
De organisatie van de Company brand draagt bij aan het imago van een product of een dienst. Het product of de dienst kan een eigen, op zichzelf staande, brand hebben. (Service brand of Product brand).
De Company brand staat altijd centraal in de organisatie en vertegenwoordigt de integriteit van alle brands die door de organisatie(s) worden gevoerd.
De organisatie die een Company brand is hoeft zich niet noodzakelijk te profileren, zolang het Product brands of Service brands vertegenwoordigd.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten