dinsdag 11 augustus 2009

Brand Scheme © Sites

Recent hebben wij de Brand Scheme © Sites gelanceerd. Wij kregen te horen dat er enkele mensen zijn die een Nederlandstalige versie op prijs zouden stellen.
Bij deze dan, alleen dan op het blog en in delen i.p.v. een totale website.


The Brands Scheme ©


Het gebruik van brands is een belangrijk onderdeel van elke organisatie. Organisaties maken gebruik van allerlei verschillende brands, ook als ze zich hier niet bewust van zijn. Toch maakt dit onbewuste gebruik van brands voor organisaties veel uit. Immers, het verkeerd inzetten van een brand heeft grote gevolgen voor de organisatie.

Brandsvariaties
Om duidelijkheid te krijgen wat "een verkeerde brand" betekent, zullen we de "brands" moeten opsplitsen en de verschillen difinieren.
Zo ontstaan er 5 branddefinities die, zowel onafhankelijk als gecombineerd, gebruikt kunnen worden.

Company (corporate) brand
Product brand
Service brand
Personal brand
Visual brand

Om de relatie tussen deze brands te visualiseren is The Brands Scheme © ontwikkeld.










De verschillende Brands kunnen elkaar zowel versterken als verstoren. Om dit te kunnen overzien is het van belang de overeenkomsten en de verschillen te definieren.

Dat wordt verder in de volgende websites uitgelegd:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten